Mace Windu Lightsaber - Alternate Select
Cuteki ecards

Tuesday 6 November 2012

Produk #9 : Kasut.


Pembaca yang dikasihi.....

Kasut
Kasut merupakan sejenis alas kaki yang biasanya diperbuat daripada kain, kulit , getah yang menutupi bahagian kaki. Tujuan kasut direka adalah untuk melindungi dan memberikan keselesaan kepada kaki dalam melakukan aktiviti.
Terdapat beberapa jenis kasut wanita boleh diklasifikasikan, antaranya:

  • “Kitten Heel”- kasut jenis ini bertumit pendek. Tumitnya dari 1.5 hingga 2 inci. Tumitnya berbentuk tirus. kasut ini terdiri daripada kasut jenis tertutup dan terbuka.



·         “Ankle Straps”-  kasut ini mempunyai lilitan di sekeliling buku lali. Tumit kasut ini boleh terdiri daripada tinggi dan rendah.



  •  “Wedges”- kasut ini mempunyai tapak kasut yang tebal dan tinggi.




  • "Mary Jane”- kasut ini berindentiti kasut yang bertali atau sadal yang bertumit rendah, lebar, tali di atas ruang kaki (tengah) dan bahagian jari kaki ditutupi.


  • “Peep Toes”- kasut ini terbuka di bahagian hujung jari.





  • “Pumps”-   kasut ini terdiri daripada pelbagai jenis ketinggian. Ciri utama kasut jenis ini adalah bertutupdihadapan dan di belakang. Gaya kasut ini juga dikategorikan gaya formal.




  •         “Mules”- ciri-ciri kasut jenis ini adalah bertutup dihadapan dan terbuka di belakang. Tumit kasut ini terdapat pelbagai ketinggian dan juga bertapak rata.







·       “Platform Shoes”- kasut jenis ini mempunyai tapak yang tebal dan tinggi. Ketinggian kasut lebih dari 4 inci.


·        “Ballet Plat”- kasut ini diaspirasikan daripada kasut ballet. Kasut jenis ini bertutup dan bertapak leper.




  • “Winklepickers”- kasut jenis ini diaspirasikan dari kasut boots. Kasut ini mempunyai tumit dengan pelbagai ketinggian. 

       

RUJUKAN:

http://bicarafarah.blogspot.com/2011/07/jenis-jenis-kasut-wanita.html





No comments:

Post a Comment